Atlasmuren

Lyhörda för kundernas kundernas behov

När hyresgästerna trivs i sina lokaler och kan utveckla sin verksamhet stannar de länge. Det är bra för deras företag och det är bra för oss.

Atlasmuren bygger vidare på det som varit vår bärande idé om kundnytta i mer än 50 år. Först som AB Byggplanering Ragnar Wale & Co och sedan maj 2013 som Atlasmuren Fastigheter AB. Namnbytet markerade skiftet från familjestyrt företag till ett familjeägt med externt rekryterad vd och styrelseordförande. Företagsnamnet har vi hämtat ur bolagets långa historia. I området Atlasmuren mellan Torsgatan och St Eriksgatan i Stockholm, ägde och förvaltade bolaget under många år en stor fastighet.

Atlasmuren erbjuder idag moderna kontor, lätt industri och produktion samt lager i sex olika fastigheter belägna strax utanför Stockholms tullar. Med goda förbindelser nås fastigheterna med bil, publika transportmedel alternativt cykel. 

Kvalitet, service och långsiktighet

Atlasmuren står för hög kvalitet, personlig service och långsiktighet, både i förvaltning och utveckling av egna fastigheter strax utanför Stockholms tullar.

“En gång Atlasmuren, alltid Atlasmuren”

Atlasmuren har en miljöpolicy framtagen för miljö och hållbarhet i syfte att minska klimatavtrycket från våra fastigheter. Vi strävar efter att ständigt förbättra och effektivisera våra fastigheters energikonsumtion, öka sorteringsgraden för avfall samt optimera resurser. God moral och etik gällande mänskliga och sociala värden ska genomsyra vår verksamhet där vi årligen stöttar utvalda välgörenhetsinitiativ. Miljö-och klimatmässig hänsyn tas i alla beslut där det är tekniskt möjligt och ekonomiskt försvarbart i enlighet med vår miljöpolicy.

Hållbarhet

Några viktiga mål i vår miljöpolicy är:

  • Miljöcertifiera fastigheterna

  • Uppnå lägre förbrukning av energi och vatten

  • Ökat fokus på återvinning och energimässigt fördelaktiga lösningar vid projekt, inköp och förvaltning

  • Utreda alternativa energislag

  • Tillhandahålla moderna och funktionella miljörum för avfall

  • Nära och lyhört samarbete med våra hyresgäster

  • Ljus, trygg och trevlig utemiljö

  • Stötta utvalda välgörenhetsinitiativ

Trivsel & Personlig service

Att vara till nytta för kunden och hålla en hög servicegrad är lika viktigt för oss idag som när vi startade för mer än 50 år sedan.

När Hyresgästerna trivs i sina lokaler och kan utveckla sin verksamhet stannar de länge. Det ger stabilitet för alla parter och bevarar kvalitet och funktion.

Atlasmurens målsättning är att utveckla fastigheter och lokaler med egen identitet och hög kvalitet tillsammans med våra Hyresgäster. Atlasmuren är ett mindre fastighetsbolag och medarbetarna nås via direkttelefon och email utan krånglig växelfunktion. På så vis kan vi ge snabb service till er som Hyresgäst.  

Skräddarsydda lösningar

Atlasmuren förvaltar sina egna fastigheter med egen personal vilket innebär att det blir enkelt för oss att ge god service till våra Hyresgäster. Vi vet att skräddarsydda lösningar är en viktig del för att företag ska kunna bedriva sin verksamhet funktionellt och effektivt. Här tar vi ansvar för att det praktiska blir åtgärdat så att ni kan fokusera på det viktiga, den egna affären.

Atlasmuren har en bred kompetens inhouse med egen personal i alla led. Vi hanterar drift, förvaltning, uthyrning, ekonomi samt utveckling av fastigheterna i egen regi. Vid behov använder vi oss dessutom av ramupphandlade och kvalitetssäkrade entreprenörer, leverantörer, konsulter, projektledare och arkitekter. Vår målsättning är att tillsammans med våra samarbetspartners skapa funktionella fastigheter och lokaler anpassade efter just era behov som Hyresgäst.